بینش

حیاى پیر زن

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۲:۱۵ ق.ظ

روزی پیر زنى نزد حضرت محمد صلى الله علیه و آله آمد و گفت : یا رسول الله ! چه کنم که گناهى کرده ام ، پیامبر صلى الله علیه و آله فرمودند : اگر توبه کنی خداوند متعال می بخشد . پیرزن گفت : یا رسول الله ! چه کنم اگر حفظه (ملائکه مراقب انسان) آن را نوشته باشند؟ حضرت فرمود : حق تعالى آن را از یاد ایشان ببرد و نوشته را محو کند ، چرا که خداوند متعال : یمحوا الله ما یشاء و یثبت «هر چه را که بخواهد محو و ثبت می کند »
پیرزن گفت : یا رسول الله ! از آن زمین که در آن گناه کرده ام ، چه کنم که بر من گواهى دهد؟
پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود : حق تعالى زمین را تبدیل به چیز دیگری می کند، یوم تبدل الارض غیر الارض «زمین به چیزی غیر از زمین تبدیل می شود »
پیرزن گفت : چه کنم که آسمان سایه افکنده است ؟ حضرت فرمود:خداوند متعال آسمان را جمع می کند ، که : یوم نطوى السماء کطى السجل للکتب «روزی که آسمان ها را مانند نامه ها در هم می پیچیم »
پیرزن گفت : یا رسول الله ! این ها همه آسان است اما با شرم و حیایى که از پروردگار دارم چه کنم ؟ پیامبر گرامی اسلام صلى الله علیه و آله گریستند و فرمودند : و الحیاء من الله «حیاء از جانب خداوند متعال است »
با تن همه روز در نوردیدم چه کنم                               وز کرده خویشتن بدردم چه کنم ؟
گیرم که ز کرده های من در گذری                       زین شرم که دیده ای که کردم چه کنم ؟
 حدیث :

الحیاء من‏ الله‏ سبحانه تقی عذاب النار.

شرم از خدای سبحان انسان را از عذاب حفظ می کند .‏
شرح غررالحکم و درر الکلم حدیث 2122

نظرات  (۱)

با سلام
از مطلب زیباتون استفاده کردم
خدا خیرتون بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی